Nye rutiner - 7 mdr.

19. maj 2018

Alder:
7 mdr.

Nye rutiner - 7 mdr.

Hej Helen.

Så skriver jeg igen. Endelig sover baby godt om natten. Det var en en lang kamp. Fra at være oppe 8 gange om natten. Er vi nu nede på to gang. Det er virkelig stort.

Nu hvor hun er blevet 7 måneder og virkelig er glad for mad, og jeg er stoppet med amning, er jeg i tvivl om vores rutiner og om hvornår jeg skal give flaske og give mere fast føde. Hun er en meget stort pige 10 kg. (Kan babyer blive for store mon?) Så hun spiser virkelig godt. Fortæller lige vores rutiner, så kan du ...

Annonce

... fortælle om der er noget vi skal rette.

Vågner 6.30
Spiser havregrød eller øllebrød med frugtmos Kl 7
Kl 9 sover i 1-2 timer
Kl. 11.30 Spiser bondebrød med pålæg
Kl 14 får flaske 200 ml. Sover 1,5 -2 timer
Kl 16 får lidt frugt hvis hun vågner sent, får ingenting inden aftensmad
Kl 17 geøntsagsmos med kød, eller hvad vi får
Kl 18.30 lidt frugt eller smoothie
Kl 19.30 flaske 200 ml Og sover
Kl 23 flaske 200 ml
Kl 2 flaske 120 ml
Sover som regel indtil 6.30 hvor vi står op

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge